søndag 2. april 2017

Jeg har det godt når jeg.....



Jeg har det godt når jeg:

  • Lager meg en god grønnsaksjuice. I dag ryddet jeg i kjøleskapet og brukte gulrøtter, rødbeter, agurk, eple, litt sitron og litt ingefær. Det ble ca 1/2 liter juice som smakte godt og gjorde meg godt.

  • Lager smoothie. Ryddet også i fryseskapet på kjøkkenet og fant en halv pose blåbær. Det ble til en blåbærsmoothie sammen med en banan, kokosmelk, og diverse godsaker som lechitin, rice brain, collagenpulver og l-glutamin og en raus ss rapsolje.







  • Går en tur i solen uten solbriller - det å gå øker lykkehormonene og å være ute i solen uten solbriller balanserer søvnhormonet melatonin.
  • Leser bøker, jeg har en bunke bøker som er halvferdige og noen helt nye. "Om våren" av Knausgård skal leses ferdig til lesesirkelen til uka. Jeg har utsatt den litt for jeg var ikke helt sikker på om jeg liker Knausgård sin skrivestil, men etter å ha lest de første 20-30 sidene så gleder jeg meg til resten.
  • Spiser god ren mat av grønnsaker, kjøtt, fisk egg, godt fett og litt frukt.


Jeg har det ikke godt når jeg:

  • Spiser raffinert mat som hvitt mel, ris, pasta. 
  • Spiser sukker - jeg er sukkeravhengig og det er som gift for meg
  • Ikke får mosjon og bevegelse i frisk luft - det må være ute, trening inne er ikke for meg.
  • Punktene over fører til at jeg sover dårlig og for lite.

Hva gjør du som gjør deg godt?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har det godt når jeg.....

Jeg har det godt når jeg: Lager meg en god grønnsaksjuice. I dag ryddet jeg i kjøleskapet og brukte gulrøtter, rødbeter, agurk, epl...