søndag 15. april 2012

Sunn snacks - enkel å lage


Salte mandler er et sunt og supert alternativ til de usunne kjøpeproduktene. Disse smaker kjempegodt og er enkle å lage.

Du trenger:

  • 200 gram mandler
  • 3-3,5 ss havsalt eller himalayasalt
  • 2 dl vann
  • 10 gram smør
Slik gjør du det:
kok opp 2 dl vann i en kjele, rør ut saltet til det er løst opp og tilsett mandlene. La det stå å trekke i ca. 30 minutter.

Hell av vannet gjennom en sil og la det få renne av seg litt. Mandlene fordeles med smør på en bakeplate med bakepapir og settes i ovn som er forvarmet til 150 grader. La de stå i ca. 20 minutter. Rør om et par ganger etter at smøret har smeltet slik at det fordeler seg over alle mandlene.

Serveres lune eller avkjølt.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har det godt når jeg.....

Jeg har det godt når jeg: Lager meg en god grønnsaksjuice. I dag ryddet jeg i kjøleskapet og brukte gulrøtter, rødbeter, agurk, epl...